loading...
مجله شیرینی تا
شیرینی تا بازدید : 25 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

برای تهیه انواع شیرینی ها، نان ها و برخی دسرهای خوشمزه شما احتیاج دارید که ابتدا خمیر آن را از مواد اولیه تهیه کنید. این خمیرها پس از ترکیب شدن با انواع مواد طعم دهنده و افزودنی و یا با ترکیب کرم ها، خامه ها و مغزهای مختلف، به شیرینی مورد نظر شما تبدیل خواهند شد. انواع خمیرهای مختلفی در دنیا تهیه می شوند که هر کدام برای تهیه دسته از شیرینی ها مورد مصرف قرار می گیرند. خمیر هزارلایه یکی از معروف ترین خمیرهای تهیه شیرینی و نان است که به کمک آن می توانید بسیاری از شیرینی های معروف دنیا را تهیه کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی این خمیر و انواع شیرینی های معروفی که می توانید با آن تهیه کنید بپزدازیم.

خمیر هزار لایه چیست

خمیر هزارلایه چیست؟

این خمیر، نوعی خمیر شیرینی پزی است که همان طور که از نام آن مشخص است از لایه های بسیاری تهیه شده است. لایه های نازک خمیر آرد و کره روی هم قرار می گیرند تا خمیر هزارلایه را تشکیل بدهند. از آن جایی که مخلوط این لایه های خمیری و آرد باید روی هم قرار داده شوند، تهیه این نوع از خمیر کار راحتی نخواهد بود. البته اگر حوصله به خرج دهید و بتوانید این خمیر را تهیه کنید، می توانید شیرینی های بسیار خوشمزه ای را با آن تهیه کنید.

نکته حائز اهمیت این است که می توانید مقدار زیادی از این خمیر را تهیه کنید و مقداری از آن را در فریزر نگهداری کنید. با فریز کردن این خمیر مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد و برای تهیه شیرینی بعدی شما از دردسر تهیه دوباره خمیر راحت خواهید بود و تنها کافی است خمیر را از فریزر خارج کنید.

 

این آموزش را از دست ندهید: فیلم آموزش تهیه شیرینی هزارلایه

 

معرفی انواع شیرینی های قابل تهیه با خمیر هزارلایه 

1- شیرینی دانمارکی: این شیرینی یکی از معروف ترین شیرینی ها است که در ایران آن را با شکل مخصوص به خودش در قنادی ها می شناسیم. جالب است بدانید که این شیرینی در خارج از ایران در انواع شکل های مختلف و با مواد میانی یا فیلینگ های متنوعی تهیه می شود. برای این که شما هم بتوانید انواع مختلفی از این شیرینی را تهیه کنید، باید ابتدا خمیر هزارلایه را تهیه کرده و با خواندن دستور تهیه انواع شیرینی دانمارکی ، دنیایی از این شیرینی را برای خودتان تهیه کنید.

 تهیه شیرینی دانمارکی با خمیر هزار لایه

2- شیرینی پاپیونی: شیرینی های پاپیونی شکلی مشابه اسم خودشان دارند. این دسته از شیرینی ها هم به لطف خمیر هزارلایه تهیه می شوند. برای این کار کافی است از خمیر تهیه شده به اندازه مناسب برش بزنید، خمیر را به درستی به شکل یک پاپیون پیچ بدهید و سپس از مواد مناسب برای تزیین روی آن و افزایش میزان شیرینی آن استفاده کنید و آن را در فر بپزید.

 

3- نان کروسان: کروسان نوعی نان است که با شکل گوش ماهی مانند خودش در میان مردم دنیا معروف شده است. اگر مرحله تهیه خمیر هزار لایه را فاکتور بگیریم، تقریبا تهیه این نان کار راحتی است. کافی است از خمیر تهیه شده استفاده کنید و داخل آن را با مواد میانی و فیلینگ مورد علاقه خودتان پر کنید. برای این کار می توانید به دستور تهیه نان کروسان هم مراجعه کنید.

 شیرینی هایی که با خمیر هزار لایه درست می شوند

4- شیرینی ناپلئونی: اسم شیرینی احتمالا خاطرات جذابی را برای ما ایرانی ها به همراه خواهد داشت. این شیرینی که در ایران بسیار پر طرفدار است با خمیر معروف ما تهیه می شود. کاملا از شکل شیرینی ناپلئونی مشخص است که بافتی لایه لایه دارد و لازم از خمیر هزار لایه برای تهیه آن استفاده شود.

 شیرینی ناپلئونی با چه خمیری درست می شود

5- شیرینی زبان: انواع شیرینی های زبان هم یکی دیگر از شیرینی های خشک لیست ماست که به کمک خمیر هزار لایه تهیه می شود. همانطور که از بافت این شیرینی هم به خوبی مشخص است، خمیر های هزارلایه به شکل بیضی قطوری برش می خورد و روی شیرینی با شهد پوشانده می شود. پس از پختن در فر، لایه رویی این شیرینی معمولا به شکل قهوه ای در می آید و شیرینی مطلوبی به آن خواهد بخشید.

 

سایر شیرینی هایی که می توان با خمیر هزار لایه تهیه کرد

علاوه بر شیرینی های معروفی که در ایران طرفداران بسیاری دارند، انواع شیرینی های مختلف دیگری را هم می توان به کمک این خمیر تهیه کرد. برای مثال می توان در تهیه دونات ها و پیراشکی ها هم از این خمیر استفاده کرد که به آن بافت بی نظیری می بخشد. امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما در انتخاب خمیر مناسب برای شیرینی پزی کمک کرده باشد و به شما ایده ای برای تهیه انواع شیرینی های خوشمزه با خمیر هزار لایه داده باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 167
  • بازدید سال : 1,195
  • بازدید کلی : 2,992