loading...
مجله شیرینی تا
شیرینی تا بازدید : 107 سه شنبه 07 دی 1400 نظرات (0)

طرز تهیه آیس پک کاکائویی به سه روش

آیس پک نوعی دسر خوشمزه‌ی بومی است که با ایده‌ی یک جوان ایرانی به نام بابک بختیاری به وجود آمد. در تهیه این دسر خوش‌طعم می‌توانید از انواع میوه‌ها، بستنی‌ها (در طعم‌های مختلف) و موادی که با ذائقه‌ی شما سازگار است استفاده کنید.

تاریخچه آیس پک

بابک بختیاری (متولد تابستان 1357) صاحب امتیاز و موسس «شرکت بستنی زنجیره‌ای آیس پک» است. او در 14 سالگی شاهد ورشکستگی پدرش بود و همین امر موجب شد بابک به خانه‌ی مادربزرگش پناه ببرد و برای تامین پول توجیبی‌اش، صبح‌ها ساندویچ سرد بخرد و آنها را در زنگ تفریح به همکلاسی‌هایش بفروشد. 
در سال 76 مادر بابک از طریق فروش لوازم خانه‌اش سرمایه 2 میلیون تومانی در اختیار بابک قرار می‌دهد. بابک با این مبلغ یک پیکان می‌خرد و شروع به مسافرکشی در ساعت‌هایی که در دانشگاه کلاس نداشته می‌کند. درآمد او از این شغل روزانه 10 هزار تومان بوده اما روحیات و دیدگاه متفاوت بابک باعث می‌شود او پس از مدتی ماشین را بفروشد و با سرمایه 4 میلیونی همراه تعدادی از دوستانش یک رستوران شراکتی راه بیندازد. اشتباه بابک و دوستانش در مباحث مالی و نبود پشتوانه، موجب شکست خوردن آن‌ها تنها پس از یک سال و از دست رفتن تمام سرمایه‌شان می‌شود. 
تجربه‌ی بعدی بابک اجاره بوفه مدرسه و فروش ساندویج بود که برای او روزانه سود بالای 50 هزار تومان را در پی داشت، همین سود باعث شد او بوفه دو مدرسه دیگر را هم اجاره کند اما پس از مدتی فصل تعطیلی مدارس فرا می‌رسد و او مجددا بیکار می‌شود. در همان دوران روزی پدر بابک لوازم قدیمی دفتر کارش را به خانه آورده و در گوشه‌ای از حیاط قرار می‌دهد و بابک با دیدن آن‌ها به فکر تعمیر و فروش آن لوازم می‌افتد. او آگهی فروش لوازم تعمیر شده را در روزنامه چاپ می‌کند و با فروش آن‌ها سود 400 هزار تومانی به دست می‌آورد. پس از آن بابک بختیاری به فروش لوازم دسته دوم می‌پردازد و در ادامه چند کارگاه تولید لوازم اداری و فروشگاه زنجیره‌ای برای فروش آن‌ها نیز راه‌اندازی می‌کند. این شغل در ابتدا با رونق و فروش خوبی همراه بوده اما باز هم به خاطر اشتباهات مالی، کار مجددا به شکست و ورشکستگی می‌رسد و بابک با 300 میلیون چک برگشتی راهی زندان  می‌شود. البته او پس از مدتی موفق به کسب رضایت شاکیان شده و از زندان آزاد می‌شود اما باز هم کارهایی را انجام می‌دهد که به شکست و بدهی ختم می‌شود.
بالاخره بعد از بارها تلاش راه بابک بختیاری برای رسیدن به موفقیتی بزرگ هموار می‌شود و او در سفری که همراه دوستان خود به چین داشته با آبمیوه‌ای مواجه می‌شود که درون یک لیوان دردار که از وسط آن یک نی خارج شده بوده، سرو می‌شده؛ در آن زمان این شیوه‌ی سرو در ایران وجود نداشته و همین برای بابک و دوستانش آنقدر جذابیت داشت که باعث شد آن‌ها دستگاه ساخت آن لیوان را بخرند و به ایران بیاورند. بابک تا مدت‌ها هیچ ایده‌ای برای استفاده از آن لیوان دردار و یا محصول قابل ارائه با آن نداشته اما روزی به یاد یک خاطره کودکی می‌افتد. او به یاد می‌آورد که در کودکی همیشه پس از خرید بستنی‌ آن را درون ظرفی ریخته و هم می‌زده تا رقیق شود و سپس با اضافه کردن اسمارتیزها به بستنی رقیق، آن را سر می‌کشیده؛ همین خاطره ایده‌ی تولید آیس پک را رقم می‌زند.
این بار بابک با اراده‌ای قوی‌تر از قبل، مقداری سرمایه با قرض و وام فراهم می‌کند و در سال ۱۳۸۵ مغازه‌ای را در بین دو مغازه بستنی فروشی بزرگ و معروف در شمال تهران اجاره می‌کند و روی آن این جمله را می‌نویسد: « شعبه مرکزی آیس پک ( بستنی بسته بندی) »؛ با این که این کار ریسک بزرگی بوده اما بابک این ریسک را فرصتی برای دیده شدن در نظر گرفته و نوع جدیدی از بستنی را در محلی درست عرضه می‌کند.
شیوه‌ی جدید سرو و جذابیت نام و لوگوی استفاده شده، کم کم باعث جذب مشتریان شده و موجب موفقیت این کسب و کار می‌شود. پس از مدت کوتاهی این موفقیت به جایی می‌رسد که حتی طلبکاران بابک نیز به مشتریان پر و پاقرص او تبدیل می‌شوند.
ایده‌ی آیس پک به قدری جذاب و موفق بود که کم کم افرادی برای گرفتن نمایندگی به بابک بختیاری مراجعه کردند و او هم با این شرط که نحوه مدیریت شعبه‌ها تحت نظارت خودش باشد با ارائه نمایندگی موافقت کرد. بدین ترتیب تنها در مدت 6 ماه تعداد شعبه‌های آیس پک به 106 عدد رسید و 5 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم از این کسب و کار منتفع شدند. همین موفقیت کافی بود تا بابک بختیاری پس از چندین بار تجربه شکست نه تنها بدهی 300 میلیونی خود را پرداخت کند بلکه به سود 5 میلیارد تومانی نیز برسد. امروزه آیس پک در کشورهای امارات، تایلند، هندوستان، مالزی، سنگاپور، ونزوئلا، انگلستان، سوریه و کویت شعبه دارد.

برچسب ها آیس پک ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 143
  • بازدید سال : 1,171
  • بازدید کلی : 2,968