loading...
مجله شیرینی تا
شیرینی تا بازدید : 58 یکشنبه 20 شهریور 1401 نظرات (0)

آب نبات ها، به خصوص آب نبات های شیرین، از مخلوط غلیظی از شکر و آب با طعم دهنده و رنگ آمیزی اضافه ساخته می شوند و گاهی اوقات منجمد می شوند.
آبنبات را می توان از سبزیجات و میوه ها و مواد خشک با شکر درست کرد.


واژگان در مورد شیرینی

در آمریکای شمالی، "آب نبات" به مجموعه متنوعی اطلاق می شود که شامل آب نبات چوبی، آب نبات شکلاتی، آب نبات چوبی، تافی، پاستیل، آدامس، آب نبات های خمیر مانند به نام مارشمالو و شیرین بیان، آب نبات های ترش، آب نبات های نمکی، آب نبات های سفت و غیره است.
در خارج از آمریکای جنوبی، نام عمومی آب نبات، آب نبات یا شیرینی است. (انگلیس، ایرلند، استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و سایر کشورهای مشترک المنافع).
در آمریکای شمالی، انگلستان و استرالیا، کلمه آب نبات چوبی به نوعی آب نبات روی چوب اشاره دارد.


برخی از فواید آن برای بدن را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:


ملایم و ضد بلغم
از یبوست جلوگیری می کند
تولید کننده انرژی
از استرس بیش از حد جسمی و روحی در کار و فعالیت خودداری کنید
سرفه خشک را کاهش دهید
از سوء هاضمه جلوگیری می کند
از خستگی جلوگیری می کند و باعث آرامش می شود
از تکرر ادرار خودداری کنید
از درد معده جلوگیری و کاهش می دهد
پیشگیری و کاهش دردهایی مانند کمردرد، دردهای شکمی و دردهای ناشی از انقباض عضلانی
طعم با طراوت آن باعث افزایش انرژی می شود
بهترین جایگزین برای شکر است.
سرفه و گلودرد را کاهش می دهد


هوای سرد می تواند باعث مشکلات سلامتی مختلفی از جمله سرفه و گلودرد شود. با این حال دانشمندان بر این باورند که آب نبات دارای خواص دارویی ویژه و مواد مغذی بسیاری است که در بهبود گلودرد و سرفه مفید است.
در درمان گلودرد آب نبات را با مقداری پودر شراب سیاه و روغن مخلوط کنید و قبل از رفتن به رختخواب مصرف کنید. آب نبات له شده را نیز می توان در ظرفی با فلفل سیاه جوشاند و یک شبه مصرف کرد.
افزایش سطح هموگلوبین در خون
سطوح پایین هموگلوبین می تواند باعث کم خونی، رنگ پریدگی پوست، سرگیجه، ضعف و خستگی عمومی شود.
علاوه بر افزایش سطح هموگلوبین در خون. مصرف شیرینی ها به بهبود گردش خون در بدن نیز کمک می کند.
این بهترین کمک به هضم است.
خوردن میوه های شیرین بعد از غذا این روند را تسریع می کند.
آب نبات حاوی ترکیباتی است که معده را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.
تولید کننده انرژی
اگرچه خود شیرینی ها بسیار انرژی زا هستند و برای افراد ضعیف بدنی بسیار توصیه می شود.
طعم و بوی شیرینی‌ها انرژی بدن را تقویت می‌کند. دانشمندان خوردن دانه‌های شنبلیله یا عرق کردن همراه با آب نبات را برای کاهش سستی و بی‌حالی بدن توصیه می‌کنند.
از خونریزی بینی جلوگیری می کند.
خون دماغ در تابستان و گرما شایع است. شاید باور نکنید، اما آب نبات می تواند به توقف فوری خونریزی بینی کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه آب نبات را در آب قرار دهید و صبر کنید تا نیمه حل شود. حالا چند قطره از آن را در بینی خود بریزید تا خونریزی بلافاصله متوقف شود.


چرا در طول پرواز از ما شیرینی سرو می شود؟


سفرهای هوایی دارای قوانین و مقرراتی است که در طول سال ها در همه خطوط هوایی تکرار شده است و مختص خطوط هوایی نیست. به عنوان مثال، در تمامی پروازهای داخلی و خارجی، مهمانداران هنگام سوار شدن به هواپیما در مقابل گیت ایستاده اند تا از شما استقبال کنند و خیال سفر شما را راحت کنند و در طول پرواز اعتماد به نفس شما را جلب کنند. بله، این کار دلایل پنهانی دارد.
خوش آمدگویی به مسافران با آبنات در ابتدای پرواز یکی از این اصول و آداب و رسومی است که مسافران در هر پرواز با آن مواجه می شوند.
خوب است بدانید که این شیرینی های کوچک به عنوان مهمان نوازی یا پذیرایی هواپیمایی به شما داده نمی شود!
این آب نبات ها به شما کمک می کنند تا با خوردن آنها خم شوید و از گرفتگی گوش های خود جلوگیری کنید تا در طول پرواز سالم باشید.
حالا حتما می پرسید چرا وقتی پرواز می کنیم گوش هایمان زنگ می زند؟
همانطور که می دانید با دور شدن هواپیما از زمین، میزان اکسیژن هوا کاهش می یابد. بنابراین فشار تفاضلی هوا در ارتفاع باعث اختلال در دستگاه تنفسی فرد شده و سوراخ های گوش او را فشار می دهد. زیرا از نظر علمی دستگاه تنفسی بدن انسان به فشار هوا در ارتفاعی که در آن زندگی می کند عادت دارد.
به همین دلیل است که وقتی هواپیما بلند می شود، چند دقیقه بعد از بلند شدن هواپیما، احساس می کنید هوا در گوش هایتان وجود دارد، صدایی نمی شنوید و گوش هایتان درد می کند.
برای جلوگیری از دردی که به دلیل عدم تعادل فشار هوا در دو طرف پرده گوش در حین پرواز ایجاد می شود، متخصصان گوش و حلق و بینی راه حل های مختلفی را پیشنهاد کرده اند.
راه حل اول این است که خوردن آب نبات یا آدامس در ابتدای پرواز اغلب باعث ترشح بزاق دهان شما می شود (به همین دلیل است که مسافران حرفه ای همیشه پرواز خود را با آب نبات یا آدامس شروع می کنند).
راه حل بعدی این است که بینی خود را با انگشت شست و سبابه خود ببندید و از طریق دهان نفس بکشید، سپس با دهان بسته به آرامی هوا را به داخل بینی دمید تا زمانی که صدای کلیک را در گوش خود بشنوید. این به خروج هوای اضافی از گوش کمک می کند. به علاوه، می‌توانید با خمیازه کشیدن گوش‌های خود را در طول پرواز باز کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 1,186
  • بازدید کلی : 2,983